စီးခ်င္းတိုက္ပြဲ
စီးခ်င္းတိုက္ပြဲဆိုလို ့ အထက္တန္း(တကၠသိုလ္ဝင္တန္း) က မြန္ဘုရင္ရာဇာဓိရာဇ္ ရဲ ့ စီးခ်င္းတိုက္ပြဲ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က ေခါင္းစဥ္ ငွားသံုးလိုက္တာပါ။
ကၽြန္ေတာ္တို ့ ျမန္မာစာေပေလာက တစ္ေလွ်ာက္မွာ ေခတ္ျပိဳင္ စာဆိုဘက္တို ့ အခ်င္းအခ်င္း တစ္ေယာက္နဲ ့တစ္ေယာက္ ႀကည္စယ္ခ်င္လို ့ပဲျဖစ္ျဖစ္ မခံခ်င္ေအာင္ ကလိခ်င္လို ့ပဲျဖစ္ျဖစ္
ငယ္က်ိဳးငယ္နာ ေဖၚခ်င္ လို ့ပဲျဖစ္ျဖစ္ အရည္အေသြးယွဥ္ခ်င္လို ့ပဲျဖစ္ျဖစ္ အေႀကာင္းေႀကာင္းေတြေႀကာင့္ ကေလာင္လက္နက္နဲ ့ စာတိုက္ပြဲ ကဗ်ာတိုက္ပြဲ ဆင္ႏြဲခဲ ့ႀကတာကို ေတြ ့ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
အင္းဝေခတ္ ရွင္မဟာသီလဝံသနဲ ့ ရွင္မဟာ ရ႒သာရ တို ့လက္ထက္ကေန မန္လည္ဆရာေတာ္ နဲ ့ ဦးပဒုမ၊ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ နဲ ့ သီလရွင္မယ္ကင္း တို ့တိုင္ေအာင္ တိုက္ပြဲတစ္ခ်ိဳ ့ရဲ ့ လက္စလက္န ေတြကို ေတြ ့ႀကရမွာျဖစ္ပါတယ္။
အဲလိုတိုက္ခဲ ့ႀကတဲ ့ တိုက္ပြဲေတြထဲကမွ ကၽြန္ေတာ္ တင္ျပခ်င္တာက အခ်ဳပ္တန္း ဆရာေဖနဲ ့ ဦးပုည တို ့ရဲ ့ကဗ်ာ စီးခ်င္းထိုးပြဲ တစ္စိတ္တစ္ေဒသပဲျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒိကဗ်ာစီးခ်င္းတိုက္ပြဲ ျဖစ္လာတဲ ့ အေျခခံအေႀကာင္းအရင္းကေတာ့-
အဲဒိေခတ္ နန္းတြင္းမွာ ကျပအသံုးေတာ္ခံေနတဲ ့ ဇာတ္ ေတြအနက္ ယင္းေတာ္မေလး ရဲ ့ ဇာတ္ဟာ အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖ ရဲ ့ဇာတ္စာေတြေႀကာင့္ နာမည္တက္လာပါတယ္။ မယင္းေတာ္ အတြက္ ငိုခ်င္း၊ ဇာတ္ခ်င္းေတြကို ဦးပုည ကလည္း ေရးေပးပါတယ္။ တစ္ခါေတာ့ မယင္းေတာ္ က အခ်ဳပ္တန္း ဆရာေဖ ကို " ႀကင္ေဖၚကြဲ ငိုခ်င္း " တစ္ပုဒ္ ထိထိမိမိ ေရးေပးပါ လို ့ ေတာင္းဆိုတဲ ့အတြက္ အခ်ဳပ္တန္း ဆရာေဖ က
သည္ဘဝ
သည္မွ်ႏွင့္ တန္ရေပ။
ေနာင္ဘဝေသာ္မွ
ေမာင္လွကိုပိုလို ့ခ်စ္မယ္
(ကြယ္) မ်ိဳးစစ္တဲ ့ေဆြ။
ဗုဒၶေဟ
ေညာင္ေရႊကြဲ ့သဖန္း။
ပြင့္ဝတ္ကယ္ ညွာတံေႀကြမွ
လြဲေသြႀကစတမ္း။
ဆိုျပီး စပ္ေပးလိုက္တာ မယင္းေတာ္ရဲ ့အဆိုအငုိ ပိုင္တာေႀကာင့္ပါေပါင္းျပီး ဇာတ္ပြဲႀကည့္သူ အမ်ိဳးသမီးပိုင္း က အရမ္းႀကိဳက္သြားႀကေတာ့ မယင္းေတာ္လည္း နာမည္ပိုႀကီးလာတာေပါ ့။
အဲလိုနဲ ့ တစ္ေန ့မွာ ရုပ္ေသးသဘင္ပညာရွင္ ဦးသာေဗ်ာက ဦးပုညကို ရုပ္ေသးကရာမွာ သီဆိုဖို ့ အတြက္ ငိုခ်င္းတစ္ပုဒ္ ေရးခိုင္းပါေလေရာ။ ဦးပုညက အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖ ရဲ ့ ငိုခ်င္းကို ဖ်က္ျပီး
သည္တည
ညီမႏွင့္ တန္ရေလ။
ေနာင္တစ္ညခါမွ
အစ္မကိုပိုလို ့ခ်စ္မယ္
စိုးရစ္နဲ ့ေဆြ။
ရွဳပ္ပေလ
နင့္အေမက တခန္း။
ရင္ဝတ္ဟာ အတန္ေက်မွ
ဖြားေအကိုဖမ္း။
လို ့ ကဗ်ာေလွာင္ စာခ်ိဳးကို ေရးေပးလိုက္တာေပါ ့။
အဲဒီ ငိုခ်င္းဖ်က္ ဟာ သူတို ့ႏွစ္ေယာက္ရဲ ့ကဗ်ာ စီးခ်င္းတိုက္ပြဲ ရဲ ့ တိုက္ပြဲေခၚသံ ပဲျဖစ္ပါေတာ့တယ္။
အဲလိုနဲ ့ အက်ိတ္အခဲစျဖစ္တဲ ့အခ်ိန္မွာ ဦးပုည ကို မႀကည္ညိုတဲ ့ တပယ္မင္းသား အပါအဝင္ လူတစ္ခ်ိဳ ့ရဲ ့အားေပးေျမွာက္ပင့္ ေပးတဲ ့အတြက္ေရာ မဟုတ္မခံတဲ ့ ဗီဇ အခံေႀကာင့္ေရာ စုေပါင္းျပီး အခ်ဳပ္တန္း ဆရာေဖက
ေလာေက ဟေတၳခ်ိဳ ့လွ်င္ျဖင့္
လူဘို ့မေကာင္း။
မန္းကနက္မွာလ
စန္းလက္ဇာတာေျပာင္လို ့
ကဗ်ာေလွာင္နေဘေတးကို
ဆရာေယာင္ စေလက ေရးတယ္တဲ့ဗ်ာ
ေတြးဆသင့္ေႀကာင္း။
ဆိုျပီး သာသာနဲ ့နာနာ တြယ္ထည့္လိုက္တာေပါ ့။ ဦးပုည ရဲ ့လက္တစ္ဖက္ခၽြတ္ယြင္း ေနတာကို သြယ္ဝိုက္ ထိုးႏွက္လိုက္သလို ျဖစ္ေတာ့ အရွိဳက္ထိသလိုျဖစ္သြားတဲ ့ ဦးပုညက
ခါးေတာင္းက်ိဳက္ ပိတုန္းပိတ္ကယ္ႏွင့္
က်ံဳးထိပ္က ငေဖ
ကုန္းျပိတၱ တေစၦလို
အသေရဟိတ္ႏြမ္း။
အသြင္ႏွင့္အျမင္မွန္တယ္
ဘဝင္ခံမဲတဲ ့စိတ္ႏွမ္း။
မႏွိဳင္းအပ္ မယွဥ္ရာ
နင္ဘာျပဳေဟာ ့ရမ္း
ဝင္ကာခုေသာ့သြမ္းလို ့
ေႀကာ့ႀကမ္းလိုက္ေလတယ္။
ေႀကာင္းမတန္ ေစာင္းမာန္ခက္
ေျပာင္းျပန္ရွက္ ရွက္ရေခ်မယ္။
ဆီးေစ ့ႏွင့္ျမင့္မိုရြယ္သလို
ခင္းဆိုဘြယ္ ေႀကာင္ႀကားႏွင့္
ဖား ျခေသၤ ့ ေရႊဟသၤာ
က်ီးနက္ ျပိဳင္လာ။
နဂါးနဲ ့တီ ပမာလို
ရီစရာ ေစာက္ရူးမို ့ေလး။ ။
လို ့ သိပ္ကို ရုန္ ့ရင္းႀကမ္းတမ္းတဲ ့စကာလံုးေတြနဲ ့ အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖရဲ ့ ဥပဓိရုပ္ကိုပါ ႏွိပ္ထည့္လိုက္ေတာ့ ဒီေတးထပ္ ကိုဖတ္မိတဲ ့ အခ်ဳပ္တန္း ဆရာေဖကို ႀကည္ညိဳတဲ ့ မင္းသားေတြ တပည့္ေတြက မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ျပီး ျပန္လည္ ျပီး ထိုးႏွက္ တိုက္ခိုက္ဖို ့ ေျမွာက္ပင့္ တိုက္တြန္းႀကပါေလေရာ။
ဆက္လက္ေျပာျပပါဦးမယ္။
ကဗ်ာမ်ားအား မူရင္းသတ္ပံုအတိုင္းေဖၚျပထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ညႊန္း- " အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖ " (၁၉၇၇)၊ အျငိမ္းစားျမန္မာစာ ပါေမာကၡ ဦးခ်မ္းျမ
အားလံုးကိုေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ကညႊတ္ႏြယ္(ထီလာ)
19082011
2 comments:
ေဟးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးး
ငါကြ
ေအာင္ျမင္ျပီ
ကဗ်ာေတြအားလံုးကိုႀကိဳက္တယ္..
တစ္ခဴိ့လည္းကူးသြားၿပီေနာ္..
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ..ေအာင္ျမင္ပါေစ
Post a Comment