ကဗ်ာတံခါး၊စာတံခါး
စိတ္ကူးတည့္ရာ ေလွ်ာက္ေတြးေနရင္းနဲ ့ ဒီကဗ်ာေဆာင္းပါးကို ေရးဖို ့အေတြးရလိုက္ပါတယ္။
ျမန္မာ ့စာေပနန္းေတာ္ႀကီးထဲကကဗ်ာတံခါးစာတံခါးကို ဖြင့္ႀကည့္မယ္ဆိုရင္ သမုဒၵရာ ေရထု ထက္မက ခန့္ထည္မ်ားျပား တဲ ့ကဗ်ာရတနာေတြကို ေတြ ့ျမင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကိုမွ အပ္ဖ်ား တစ္ေထာက္စာေလး ကၽြန္ေတာ္ျမင္လိုက္ သမွ်ေလးေတြကို ကၽြန္ေတာ္ေတြးတတ္သေလာက္ေလးေတြနဲ ့ေတြးျပီး ကၽြန္ေတာ္ ေရးတတ္သေလာက္ေလးေတြ ကို ေဝငွ ႀကည့္တဲ ့သေဘာပါ။
ကၽြန္ေတာ္ တင္ျပေပးမယ္ ့အေႀကာင္းအရာေတြဟာ ေသးငယ္ႏံုနဲ ့လွတဲ ့ ကၽြန္ေတာ့အေတြးမ်ား သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေရးမ်ားျဖစ္တဲ ့အတြက္ ဦးေရႊျခည္ ရဲ ့ "အဘိရူကပ်ိဳ ့" ထဲက ကဗ်ာ တစ္ပိုဒ္ကို ငွား ျပီး ေျပာရရင္-
ဆုတ္ တက္ ဆ ပြား၊ စဥ္တလ်ားျဖင့္
စကားေရြ ့က်န္၊ မွားေမ ့က်န္၍
မမွန္ယိမ္းေခ်ာ္၊ တိမ္းပါးေသာ္လည္း
သူေတာ္တကာ၊ သည္းခံပါဟု
သံသာေပ်ာင္းပ်၊ ေတာင္းပန္ခ၏ ။ ။
ကဗ်ာဆိုတာ နဲ ့ပါတ္သက္ျပီး ေတြးမိတာေတြကိုဆရာႀကီး ဒဂုဏ္တာရာ ဖြဲ ့ထားတာကေန စခ်င္ပါတယ္-
ကဗ်ာဆိုတာ
စိတ္မွာလွဳပ္ရွား၊ ဝိုးတဝါးနွင့္
မွဳန္မႊားမွ်င္မွ်င္၊ ေသးေသးသင္၍
ရင္မွာလွိဳင္းထ၊ ခုန္ႀကြႀကြျဖင့္
စိတ္ရြေျပးလႊား၊ နိမ္ ့ျမင့္မ်ားသည္
လွဳပ္ရွားျခင္းကိုေဖၚႏိုင္၏ ။ ။
ပါတဲ ့ဗ်ားးးးးးးးး။
အဆိုအမိန္ ့တစ္ခုမွာ ေတြ ့ရတာကေတာ ့
"ကဗ်ာဆိုတာ အသံပါေသာပန္းခ်ီကား
ပန္းခ်ီဆိုတာ အေရာင္ပါေသာ ကဗ်ာ"
"ကဗ်ာေရးခ်င္စာစပ္သင္" ထဲမွာ ဆရာႀကီး မင္းသုဝဏ္ ကေတာ့
ကဗ်ာဆိုသည္မွာ၊ စကားလံုးတို ့ကို
သင့္ေလ်ာ္ေအာင္၊ ဆက္စပ္ဖန္ဆင္း
ဖြဲ ့ဆိုသီကုံးထားသည့္
စကားလံုးအရုပ္ကေလးေတြ ျဖစ္ပါသည္ ။
ဆရာႀကီးေဇာ္ဂ်ီ ရဲ ့ စာေပါင္းခ်ဳပ္လာ ဆရာႀကီးရဲ ့ကဗ်ာသင္ျပနည္း(အခ်ဳပ္)ေဟာေျပာခ်က္ထဲပါတဲ ့ တိုက်ိဳတကၠသိုလ္ ပါေမာကၡ တစ္ဦးရဲ ့ အယူအဆ ကေတာ့
"ကဗ်ာဟူသည္ လူသတၱဝါတို ့၏ စိတ္ဓါတ္သေဘာကို ဖြင့္ေဖၚထားေသာစာမ်ိဳး၊ ေလာကအေႀကာင္းကို ဖြင့္ေဖၚထားေသာ စာမ်ိဳး"
ကဗ်ာျဖစ္ျဖစ္၊ စာျဖစ္ျဖစ္ ေရးဖြဲ ့ဖို ့ဆိုတာ ေဝါဟာရႀကြယ္ဝမွဳ၊ အသံုးအႏွဳန္းက်စ္လ်စ္မွဳ၊ သတ္ပံုခြဲထားမ်ား ပိုင္ႏိုင္မွဳ တို ့အေရးပါပံုကိုေတာ့
ေသာင္းရွစ္ေထာင္ေဝါဟာရ
ေျပာပါႀကျမန္ေဘာင္ ။ ။
စာေရးလွ်င္ေယာင္
အေတြးေခါင္ေခါင္ႏွင္ ့
ေႀကာင္ေတာင္ေတာင္ျဖစ္ႀကတတ္ျငား ။ ။
ပင့္, ရစ္, ဖံုဖံုႏွင့္
သတ္ဆစ္စံု, ဖြင့္, ေဖၚ, ထြင္း
လင္းႀကေစသား ။ ။
ျမန္မာတို ့ရဲ ့ ကဗ်ာ တံခါးႀကီးကိုဖြင့္ႀကည့္မယ္ဆိုရင္ အေရာင္စံု၊ အရသာစံု၊ ျမင္ကြင္းစံု၊ အသံ စံု ေတြကို ေတြ ့ရမွာပါ။ တစ္ခ်ိဳ ့ေသာကဗ်ာေတြက ျမန္မာတို ့ရဲ ့ ဓေလ ့စရိုက္၊ လူေနမွဳဟန္ပန္၊ ယဥ္ေက်းမွဳ၊ စိတ္ဓါ္တ္ပံုစံစတဲ ့ သ႑ာန္ ေတြကို ေတြ ့ရမွာပါ။
ကြယ္ေလရဲ ့မင္ေႀကာင္
ဘယ္ေမွာင္မွာ ဘယ္ေပါင္စထိုး ။
ေအး နာဂလိမ္ ပုသိမ္ခင္းလို ့
ဖ်င္ျဖဴနီ ပြဲစံုက်င္းတယ္
ေမွာင္တြင္း ညာရင္းကထိုး ။
ေရွးတံုးက ျမန္မာ ့ယဥ္ေက်းမွဳမွာ ေယာကၤ်ားေလးေတြအတြက္ မရွိမျဖစ္ ထိုးကြင္းမင္ေႀကာင္ ရွဳခင္းတစ္ကြက္ပါ ။
သမီးရည္းစားခ်စ္သူမ်ားအတြက္ကေတာ့ ကဗ်ာဆိုတာက သူတို ့ရဲ ့ရင္တြင္းခံစားခ်က္ ေတြကို ေအာ္ဟစ္ဖြင့္ထုတ္ျပေနတဲ ့ ဟစ္တိုင္ကအသံမ်ိဳးေတြပါပဲ ။
စံပယ္ကသင္း
ႏွင္းဆီကေမႊး ။
ငရင္ေမာင္ အခူးခက္
ဘယ္ပန္ခက္ေရြး ။
တစ္ခ်ိဳ ့တစ္ခ်ိဳ ့ေသာလူပ်ိဳ ကာလသားေလးေတြရဲ ့ဇေဝဇဝါ အခ်စ္ကို ျမင္ရေတာ့ အားမရလိုက္တာဗ်ာ။
လယ္ေတာကအျပန္
ပန္ခ်င္တယ္ခေရဖူးဆိုလို ့
ေမာင္ခူးကာေပး ။
မနက္တံုးဆီက
ေက်ာ့ဆံုးကိုေမာင္ျမင္ေတာ့
သူ ့ဆံပင္ႏွင္းဆီပြင့္ေတြနဲ ့
ဂုဏ္တင့္တယ္ေလး ။
ေဒါသစိတ္မရွိ၊ မနာလိုမျဖစ္မိပဲ ခ်စ္သူအတြက္ အေကာင္းကိုတြက္ျပီး ပင့္သက္ခ် လိုက္တဲ ့အသံကို ႀကားေယာင္ျမင္ေယာင္မိေလာက္ပါတယ္ လို ့ေတြးမိေနပါတယ္။
ခ်စ္သူတို ့ သတိထားစရာ၊ အသိပြားစရာ၊ ဆင္ျခင္စရာ ကဗ်ာေလးကေတာ့
မင္းကအျပာ
ကိုယ္ကဝါလွ်င္
ေမတၱာပန္းေလးစိမ္းတတ္တယ္။
ပါတဲ ့ဗ်ာ။ ပန္းခ်ီဆန္တဲ ့ကဗ်ာေလးပါ။ တစ္ေယာက္နဲ ့တစ္ေယာက္ စိတ္ေကာက္၊ စိတ္ဆိုးျဖစ္ေနရင္ ဒီကဗ်ာေလးကို သတိရသင့္ႀကပါတယ္ေနာ္။
မိန္းကေလးတို ့ရဲ ့ ကၠုေျႏၵ ဟာ အထိမခံ၊ ေနေလာင္မခံ၊ ေလတိုက္မခံ ႏိုင္ဘဲ ႏူးညံ ့သင္းပ်ံ ့ျပီး တန္ဖိုးထားသင့္ပံုကိုေတာ့
မေလးစိုက္ပါတဲ ့၊ ႏွစ္ခ်ိဳက္စရာ
ပန္းေရႊ႔ယင္းမာ ။
ဖူးငံုငယ္ျဖာ
ညွာတံကေသး ။
မပြင့္ခင္ အလ်င္ခ်ိဳးရင္
ညွိဳးတတ္တယ္ေလး ။
ဆိုျပီး သတိေပးထားေတာ့ ဒီေန ့ေခတ္ မိန္းကေလး ေတြအတြက္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ျပီး သံုးသပ္ဆန္းစစ္ ဆင္ျခင္ မိခ်င္စရာပါ။
ေတြးမိတာေတြကေတာ ့ေတာင္စဥ္ေရမရ ပါပဲ ဆက္ျပီး ေတြးေနမိတာေတြလဲ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ္ ့ သိပ္ရွည္သြားေတာ့လဲ ျငီးေငြ ့ခ်င္စရာ ျဖစ္သြားမွာမို ့ ဒီေလာက္နဲ ့ပဲ ရပ္လိုက္ပါ ့မယ္ ။ အေျခအေနေပးရင္ ဆက္လက္ ေျပာျပ ခ်င္ပါေသးတယ္။ အားလံုးကို ေက်းဇူးပါ။
0 comments:
Post a Comment