ရည္းစားစကား-၂


ကတံုဒန္မဟံုး ေဒါင္အည္းဟြား
ခါအိုခိဘန္း ပဲလ္ေမာ ့စည္
ထူးက်ားမလိင္းအယ္ ။


         ခ်င္းေကာင္မေလးရဲ  ့သူ ့ရဲ ့ရည္းစားအေပၚမွာ ထားတဲ ့သေဘာထားကို ေရးျပထား
တာပါ။ ဒါကလဲ ေနာက္ဆံုးသံုးေႀကာင္းေလာက္ပါပဲ။ အစအဆံုးဆို ရွည္တာရယ္ ရိုက္ရခက္
တာရယ္ေႀကာင့္ပါ။


          အဲ- အဓိပၸါယ္ကို ရႊီးျပရရင္ေတာ့


       ေတာထဲက ေလာကထားငွက္လို ကၽြန္မကို တံု ့ျပန္ျပီး ထူးပါဦး။ ခ်ည္ကိုက်စ္ထားတဲ ့
ႀကိဳးနဲ ့ခ်ည္ေႏွာင္ထားသလို မပ်က္ေအာင္ ကတိဝန္ခံခ်က္ေပးပါတယ္။ ဘာညာ ေပါ ့ဗ်ာ။


          ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေရစီးေႀကာင္းသံေယာဇဥ္ ဆိုတဲ ့ သီခ်င္းကို သတိရမိျပီးေတာ့
ဘယ္လိုပေယာဂ မ်ိဳးနဲ ့မွ ျဖတ္လို ့ မရတဲ ့ႀကိဳး၊ အဲဒါ သံေယာဇဥ္ ႀကိဳးပဲလို ့ ေယာင္ျပီး
ေျပာမိေနပါတယ္။


          အင္းသားေကာင္ေလးေတြရဲ  ့ ခံစားခ်က္ကေတာ့

စရက္ပင္(သရက္ပင္) ႏွစ္ပင္ပူးပါလို ့
လမ္းဦးက အိမ္။

မိတို ့အိမ္၊ ေႀကာင္လိမ္မို ့ေလွကား ။

မယ္နဲ ့ေမာင္ သစၥာထားတယ္
ျမဲပါ ့မလား ။

          အားငယ္ေနတဲ ့ မ်က္ႏွာ၊  စိုးရိမ္ေနတဲ ့အေတြးနဲ ့ အဆင့္အတန္း ဆိုတဲ ့သတၱဝါေႀကာင့္
ခ်စ္သူ ့အေပၚမွာထားမိတဲ ့ သံသယ တစြန္းတစ ကို ျမင္လိုက္ရသလိုပါပဲ ။

          အင္းေလးေဒသမွာ ဟိုးးး အရင္တံုးကေတာ့ အပ်ိဳလူပ်ိဳ တို ့ သမီးရည္းစားကိစၥ ခ်စ္ေရးႀကိဳက္ေရး ကိစၥ ေတြကို ေတးတိုက္ပြဲေခၚ တိုက္ေတး၊ ကဗ်ာရြတ္ဆိုပြဲစဥ္ျမင့္ေတြမွာ ရင္ဖြင့္ႀက ေျပာႀကဆိုႀက ၊  ေစာင္းခ်ိတ္ႀကနဲ ့ေပါ ့ဗ်ာ။ အဲဒီတိုက္ေတးေတြထဲက အျပန္အလွန္ တြယ္ခဲ ့ႀကတဲ ့ ကဗ်ာေလးႏွစ္ပုဒ္ ကိုသတိရမိတယ္ဗ်

အင္းသားေကာင္ေလး က

မယ္တို ့မ်ိဳး
လွည့္ဆိုးလို ့မယံုသာ။
ပန္းေရႊဝါခုႏွစ္ဖူး
ခူးႀကည့္လို ့ကြာ။
တေခါက္ရယ္လာ
တခါကြယ္ယံုမိ။
မိဆီကိုလိပ္ျပာသြားတယ္
(မႀကီးရယ္) တားလို ့မရ။

အင္းေလးေဒသမွာေတာ့ မိန္းကေလးတို ့ရဲ  ့အမည္ေရွ  ့က "မယ္"၊ ေယာကၤ်ားေလးတို ့အမည္ေရွ ့ကေတာ့ "အယ္" တပ္ျပီး ေခၚေလ ့ရွိႀကပါတယ္။

          အင္းသူေကာင္မေလးကလည္း သာသာနဲ ့နာနာ ျပန္ျပီး တုန္ ့ျပန္ လိုက္တာက

ခ်စ္ပါ ့မယ္တဲ ့ႀကင္ပါ ့မယ္။
တျခားမွာ သစၥာကင္းေအာင္
ရွင္းခြာခဲ ့ကြယ္။
ခ်စ္ပါ ့မယ္၊
တကယ္မို ့မယ္က
တျခားမွာ သစၥာကင္းေအာင္
ရွင္းခြာခဲ ့မွ။

ေသျပီဆရာ ကိုယ္က မယံုရဲဘူး သီခ်င္းဟစ္တံုးရွိေသး သူက ျပတ္ျပတ္သားသားပဲဗ်ိဳ ့အရင္လူရွိရင္ေတာင္ ကင္းကင္းရွင္းရွင္းဆိုရင္ အခ်ိန္မေရြးဆိုတဲ ့သေဘာ ဆိုေတာ ့ မယံုပါဘူး ေအာ္ေနတဲ ့သေကာင့္သားအဖို ့
အင္းးးးကၽြန္ေတာ္သာဆိုရင္ ဘာျပန္ေျပာရမွန္းေတာင္ သိမယ္မထင္ေတာ့ဘူးဗ်ိဳ  ့။


          ရွမ္းေကာင္ေလးနဲ ့ရွမ္းေကာင္မေလး သမီးရည္းစားသဘာဝ အခ်ီအခ် အႏိုင္လု ျပီး
ေျပာေနႀကပံုကို ဖတ္ႀကည့္ပါဦး

ေကာင္မေလး ။-။ ဘာဟင္းစားလို ့လမ္းမွားလာလဲ
ေကာင္ေလး  ။-။ ႀကံဳသီး( ေရႊဖရံုသီး ) စားလို ့  ျဖံဳႏြယ္ေရွာ၊ ႏွမ အိမ္ကိုေရာက္လာတယ္
ေကာင္မေလး ။-။ ကၽြန္းတံုးကိုေႀကာင္ေလွ်ာက္။ (လြမ္းတံုးကိုေမာင္ေရာက္လာတယ္)
ေကာင္ေလး  ။-။ ကြမ္းရြက္နဲ ့ဆား ။( လြမ္းရက္နဲ ့ထားခဲ ့ရေတာ့မယ္ႏွမရယ္)
ေကာင္မေလး ။-။ ကၽြဲေပါက္ကိုးေကာင္လူးရေအာင္၊ ဆင္ေျပာင္ကိုးစီးေသာက္မျငီးတဲ ့
                    မ်က္ရည္နဲ ့လြမ္းရတယ္ ။
ေကာင္ေလး  ။-။ ႀကက္လွ်ာတိုင္က၊ ဂႏိုင္ျဖစ္သြားျပီ ႏွမေရ(ဆုေတာင္းရလြန္းလို ့)



            ႀကည္ႏူးစရာ၊ အားက်စရာ၊ ေလးစားစရာ ခ်စ္သူတို ့သဘာဝ ပါပဲဗ်ာ ။
တိုင္းရင္းသား တို ့ရဲ ့သမီးရည္းစားသဘာဝ အခ်ီအခ် ေျပာတဲ ့စကားထာေတြ၊ ေစာင္းခ်ိတ္
ေျပာတဲ ့ ကဗ်ာလကၤာ ေလးေတြနဲ ့ သူတို ့ရဲ ့ခံစားခ်က္ကို ဖြင့္ေျပာျပတဲ ့ဓေလ ့ေတြကေတာ့
ဇာတိနဲ ့ဘာသာစကား ကြာဟ ေနႀကေပမယ္ ့ ပင္ကိုယ္ဗီဇနဲ ့ ဝါသနာ စရိုက္ေတြ တစ္ထပ္တည္း
က်ေအာင္တူညီေနႀကတာကို ျမင္ေတြ ့ေနႀကမွာပါလို ့ ေတြးမိေနပါတယ္။


            ကဲ- ကၽြန္ေတာ္တို ့ျမန္မာေကာင္ေလးေတြ ရဲ  ့အေႀကာင္း ကိုယ္ ့ေပါင္ကိုယ္လွန္ေထာင္း
ျပရရင္၊ ပထမဆံုး ေနရပ္မတူပဲ လာျပီးအီစီကလီလုပ္ခဲ ့ရင္ ေကာင္မေလးက

ပုဝါပါး ႀကက္သားထုပ္ေတာ့ စြန္းတတ္တယ္
တစ္ရြာသား ရည္းစားလုပ္ေတာ့ လြမ္းရတယ္

ဆိုျပီး ႀကိဳကန္ ထားလိုက္ေတာ့ တစ္ဖက္သားမွာ ေရွ ့တိုးဖို ့ ဆန္ ့ငင္ဆန္ ့ငင္ ျဖစ္သြားပါေလေရာ၊
ဒီလိုနဲ ့ နဲနဲ ခ်င္း ႀကိဳးစားလိုက္လို ့ ရင္းႏွီးျပီး ဟိုေမးဒီေမး ေမးလို ့ရျပီဆိုရင္ေတာ့

ဌာေနကို ေမာင္ေမးတာေႀကာင့္
ယဥ္ေက်းေအာင္တဲ ့ ေျဖပါ ့မယ္
က်ဳပ္နာမည္ မခင္ေလး ပါတဲ ့
ေနာင္ႀကံဳရင္ေဖၚမေသြးပါနဲ ့
ေမးလို ့ဝင္ခဲ ့။

          ေဖါက္ေပးလိုက္တဲ ့ေျမာင္းႀကီးကေတာ့ မစီးပဲ မေနခ်င္ေအာင္ပါပဲေနာ္။ အဲ အကယ္၍မ်ား
တစ္ခါတည္း ဇာတ္လမ္းျဖတ္ခ်င္ရင္ေတာ့ ခုေခတ္လို ႀကိဳး အရွည္ႀကီးေတြ သံုးမေနဘူး၊ အရွိအတိုင္း

ပ်ိဳေလးတို ့အိမ္ဦး
ဆပ္သြားဖူးရယ္တဲ ့ တစ္ရံုႏွစ္ရံု
ေက်းေတြကအံု
မအံုပါနဲ ့ကိုေရႊေက်းရယ္
ပ်ိဳတို ့ေမာင္ရွင္လိင္ျပန္မွ
နားပန္ဖို ့ေလး ။

          ရစ္သီရစ္သီနဲ ့တြယ္ကပ္မေနနဲ ့ ၊ ေပတိေပကပ္လုပ္မေနနဲ ့၊ ကၽြန္မမွာ ခ်စ္သူရွိတယ္၊
ေနာက္လွည့္၊ လက္ဖ္ရိုက္၊ လက္ဖ္ရိုက္၊ ဆိုျပီး ေႀကာ္ျငာ ဝင္ေပးလိုက္ရင္ လစ္ေပေတာ့ပဲ။


          ခ်စ္သူခ်င္း အေနေဝးလို ့ လြမ္းေနရေႀကာင္းေတြကို ခုေခတ္လို ဖုန္းတို ့ခ်က္တင္တို ့
မရွိေတာ့ ကဗ်ာေလးနဲ ့ပဲ သတင္းစကား ပါးႀကရတယ္ခင္ဗ်။



ေမာင္ႀကီးကိုမယ္ကလြမ္းေသာ္ေႀကာင့္
သြန္းလိုက္ပါတဲ ့ ျမေညာင္ေရ ။

ေရႊတိဂံုေျခေတာ္ရင္းမွာ
အင္းျဖစ္လို ့ေန ။

သည္ေရကို ေမာင္မခ်ိဳးေလနဲ ့
အသားေတာ္ ညိဳျပာညက္ကိုကြယ္
ညွင္းကြက္မွာစိုး ။        ။

         နင့္ေႀကာင့္ ငါ ့မ်က္ရည္ေတြ အိုင္ျဖစ္ေအာင္လြမ္းေနရတယ္ေနာ္၊ ရူးခ်င္ေယာင္ေဆာင္ျပီး
ေတြ ့တဲ ့အိုင္ ဝင္ေဆးခဲ ့လို ့ ေအ ကိုက္ရင္ ကိုယ္ ့ဘာသာ ေသလိုက္။ ဟဲဟဲ ဒါကေတာ့ ေမာ္ဒန္
စကားေျပျပန္နည္းနဲ ့ျပန္ႀကည့္လိုက္တာပါ။


          စာမလာသတင္းမႀကား၊ ဖုန္းလဲမဆက္၊ ခ်က္တင္က် ေအာက္လိုင္းနဲ ့တက္၊ စာလဲမခ်န္၊
ဆိုရင္ေတာ့၊ one go - two come - three ready - four wait - five coming soon 
ပဲ ေဟ ့လို ့ေျပာလိုက္ပံုကေတာ့

ေတာင္ထရံ ဆႏြင္းဖူး
ေမာင္မလာ မလြမ္းဘူး

ပါတဲ ့ဗ်ားးးးး

အေျခအေနေပးရင္ ေနာက္ထပ္ေတြးမိေနတာေတြကို ေျပာျပခ်င္ပါေသးတယ္။


ကဗ်ာေလးေတြကိုမူလသတ္ပံုအတိုင္း ေဖၚျပထားပါတယ္။တိုင္းရင္းသားတို ့ရဲ ့ ဘာသာစကားေတြကို ျမန္မာလို အသံဖလွယ္တဲ ့အခါမွာ၊ လြဲတာမွားတာရွိခဲ ့မယ္ဆိုရင္ ကူးခ်မတတ္တဲ ့ ကၽြန္ေတာ့ရဲ ့ခ်ြတ္ယြင္းခ်က္မို ့ကၽြန္ေတာ့ကိုသာ အျပစ္တင္ပါခင္ဗ်ားးးးးး။

အခုေျပာျပေနတဲ ့ ေတးကဗ်ာေတြကို

(က)     ၁၉၇၅ ခုႏွစ္ထုတ္၊" တိုင္းရင္းသားတို ့၏တူညီေသာ ရိုးရာဓေလ ့ထံုးစံမ်ား"
(ခ)      ဒါရိုက္တာျမင့္ေမာင္ ၏ အင္းေလး၊ (၁၉၈၄)

ဆိုတဲ ့စာအုပ္ေတြထဲက ကူးခ် ေဖၚျပ ေဝငွ ထားတာျဖစ္ပါေႀကာင္း။


0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

۩ Time ۩

ကညႊတ္ႏြယ္(ထီလာ)

۩ သိေစခ်င္ ۩

ကညႊတ္ႏြယ္(ထီလာ) ဆိုဒ္လာလည္ၾကေသာ ရပ္နီး ရပ္ေ၀းမွ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအားလံုး ေပ်ာ္ရႊင္ၾကပါေစေနာ္..

۩ Followers ۩

۩ လာလည္ေနသူေတြ ۩

۩ အဖတ္မ်ားေသာ ۩

۩ အက်ဴဥ္းခ်ဴပ္ ۩

۩ လစဥ္ဖတ္မယ္ ۩