ကညာစင္ရဲ ့ရုပ္ပံုလႊာ
ဥမၼာဒႏ ၱီ
ဤမိန္းမမြန္ ၊ အလွလြန္လည္း
အတန္မႀကာ ၊ အနိစၥာတြင္
ဇရာမရဏံ ၊ နယတံႏွင့္
ဓုဝံမခၽြတ္ ၊ ျဖစ္ ရလတၱံ ့ ။
ငါးရာ ့ငါးဆယ္ဇာတ္ဝတၳဳ၊ ပဏၰာသ နိပါတ္ မွ ဥမၼာဒႏ ၱီ ဝတၳဳကို ပ်ိဳ ့လကၤာ စပ္ျပီး လက္စြမ္းျပထားတဲ ့ ဦးရႊန္း (ခ) မဟာမင္းလွမင္းေခါင္ေက်ာ္ ရဲ ့ဥမၼာဒႏ ၱီ ပ်ိဳ ့ လာ အပိုဒ္ေရ (၈၉) မွ သံေဝဂ အသိတရားယူဖြယ္ ကဗ်ာ ပိုဒ္ေလးတစ္ခုပါ။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ျပိဳင္ဘက္ကင္းေအာင္လွတဲ ့မိန္းကေလးပဲျဖစ္ျဖစ္ ဇရာ ဆိုတဲ ့အိုမင္းျခင္း တံခါးကို တစ္ေန ့မုခ် ေခါက္ကိုေခါက္ရမယ္ ဆိုတာကို ေတြးမိေတာ ့ ဒီေန ့အလွမာန္တက္ျပီး ဖေနာင့္သံစူး သလို ေျမာက္ႀကြေျမာက္ႀကြ လုပ္ေနတဲ ့ ေကာင္မေလးေတြ အသိတစ္ခ်က္ဝင္လိုက္ ေစ ့ခ်င္လိုက္တာဗ်ာ။
မယ္စႀကၤာဝဠာ၊ မယ္ကမ ၻာ၊ မယ္ျမန္မာ၊ ( လာလတၱံ ့ေသာ မယ္ေတာ္ ) တို ့ကို သြားရည္တျမားျမား ႀကည့္ျပီး သေဘာေတြေခြ ့ေနရင္းနဲ ့ဒီစာမ်က္ႏွာ ကို ေရးဖို ့အေတြးရခဲ ့တာျဖစ္ပါတယ္။
ရသစာေပ၊ ရသကဗ်ာ ေတြကို ဖတ္ရွဳခံစားရတဲ ့အခါ ေတြ ့ထိမိတဲ ့ ကၽြန္ေတာ္ သိသမွ် လက္လွမ္း မွီသမွ် ကေလးေတြ ကို ေျပာျပရမယ္ဆိုရင္ ၊ အေႀကာင္းအရာ ( CONTENT ) နဲ ့ ပံုသဏၭာန္ ( FORM ) ဆိုျပီး ႏွစ္မ်ိဳး ေတြ ့ရ တယ္ခင္ဗ်၊ အေႀကာင္းအရာ ကေတာ့ စာဆိုရွင္က သူ ့ရဲ ့ ေစတနာ နဲ ့ စိတ္ကူးဥာဏ္ ကိုသံုးျပီး တင္ျပ လိုက္တဲ ့ ပတ္ဝန္းက်င္ ေလာက အဖြဲ ့ပါပဲ၊ ပံုသဏၭာန္ ကေတာ့ ေစတနာနဲ ့ စိတ္ကူးဥာဏ္ ကိုအရင္းခံျပီး စကားအသံုးေျပျပစ္ဖို ့၊ အနက္အဓိပၸါယ္ဆန္းက်ယ္ဖို ့ ၊ ဆိုလိုခ်င္တဲ ့ရုပ္လံုးေပၚလာေစဖို ့၊ အေရးအဖြဲ ့ေျပာင္ ေျမာက္ဖို ့၊ စတာေတြအတြက္ စြမ္းရည္ျပကြက္တစ္ခုလို ့ ထင္ပါတယ္။ တကယ္ပဲ ႏွစ္သက္ဖို ့ေကာင္းတဲ ့ ရသစာေပ ေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ ့တဲ ့ အေႀကာင္းအရာနဲ ့ ပံုသဏၭာန္ေတြဟာ ကြက္တိအံက် ျဖစ္ေနႀက တာကို ျမင္ေတြ ့ေနရဆဲပဲ လို ့ ေတြးမိေနပါတယ္။ (ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ဖူးတာကို ေျပာျပျခင္းျဖစ္ပါေႀကာင္း)
အဲဒိလို အေႀကာင္းအရာနဲ ့ ပံုသဏၭာန္ ေတြ ထင္ရွား ျပတ္သားျပီး ျမန္မာ ့စာေပ နန္း မွာ ထီးျဖဴ စိုက္ ခဲ ့တဲ့ ဦးပုည နဲ ့ဦးရႊန္းတို ့ရဲ ့ ကဗ်ာဥာဏ္ရည္ကို ထိပ္တိုက္ ရင္ဆိုင္ျပခ်င္လို ့ အခုလို စကားဦး သန္းလိုက္တာ ကတၱရာပီပါ ထမ္းေနသလို ျဖစ္သြားရင္ ေလရွည္ မိတဲ ့ကၽြန္ေတာ့ကိုပဲ ဆဲႀကပါေတာ့ ခင္ဗ်ားးးးးးးးးး။
ကၽြန္ေတာ္ ထိပ္တိုက္ေတြ ့ရန္တိုက္ေပးခ်င္တဲ ့ ဦးပုည ရဲ ့ကဗ်ာအဖြဲ ့ဟာ ေတးထပ္ အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ျပီး ဦးရႊန္းရဲ ့ကဗ်ာ ပံုစံကေတာ့ ပ်ိဳ ့လကၤာ အမ်ိဳး အစား ျဖစ္ေတာ ့ ကဗ်ာ အမ်ိဳး အစားခ်င္း မတူတဲ ့ အေျခအေန ျဖစ္ ေနတဲ ့အျပင္ ဖြဲ ့ဆို ထားတဲ ့ အေႀကာင္းအရာ ကလဲ ဆန္ ့က်င္ဘက္ အေတြး၊ ဆန္ ့ က်င္ဘက္အေရး မ်ိဳး ပါ ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ယွဥ္ျပီး ေတြးမိေနတာက ဦးပုည က လူတစ္ေယာက္ရဲ ့ ရုပ္ရည္ ၊ ဂုဏ္ရည္ ကို ျပစ္ျပစ္နစ္နစ္ ရံွဳ ့ခ် သေရာ္ထားျပီး၊ ဦးရႊန္းကေတာ့ သူ ့အရင္ကလဲ သူ ့ေလာက္စြဲမက္ဖြယ္မရွိသလို သူ ့ ေနာက္မွာလဲ သူ ့လိုျပိဳင္ဘက္ကင္း အလွမ်ိဳး မေပၚေပါက္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ေခ်ာေမာလွပတဲ ့ ဥမၼာဒႏ ၱီ ဆိုတဲ ့ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္အေႀကာင္း ခ်ီးပ ဖြဲ ့ထားႀကတဲ ့ ဆန္ ့က်င္ဘက္ ရသ ေတြကိုပါပဲ။
အခုေျပာျပခ်င္တဲ ့အေႀကာင္းအရာေတြကေတာ့ ကၽြန္ေတာ ့ရဲ ့ပုဂၢလိကလိုရာဆြဲ အေတြးမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ မူရင္းစာဆိုရဲ ့ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ ့ကြဲလြဲႏိုင္ေကာင္းကြဲလြဲမွာျဖစ္ပါတယ္။
အရင္ဆံုးကၽြန္ေတာ္ေျပာျပခ်င္တာက ဦးရႊန္းရဲ ့ ကညာ ခ်ီးမြမ္း ခန္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ နိပါတ္ေတာ္ထဲက ဥမၼာဒႏ ၱီဟာ ေနာက္ထပ္ သူ ့လိုမ်ိဳး အလွပိုင္ရွင္ မရွိႏိုင္ ေႀကာင္းကို-
ေတာင္ေပၚႀကာေတြ ့၊ အေရွ ့ေနဝင္ ၊ မီးပင္ခ်မ္းျမ
ေတာ ့မွ ရွိေတာ့မယ္၊ ဘယ္လိုမွ မရွိႏိုင္ေတာ့ဘူးေပါ ့၊ ေနာက္ျပီးေတာ့
မိုးေပၚေနလ ၊ မက်ေျမမွာ
ဂဂၤါျမစ္ႀကီး ၊ မစီးညာျပန္
ေလးတန္ေရာင္စို ၊ ျမင္းမိုရ္မအက္
ထြက္ျပီးဆင္စြယ္၊ မဝင္ဖြယ္
ဆိုသလို ေနာက္ထပ္ သူ ့လို အလွ ပိုင္ရွင္မ်ိဳး မေမွ်ာ္လင့္နဲ ့ေတာ့လို ့ေျပာေနသလိုပါပဲ။
သူ ့အေႀကာင္းကို နဲနဲ အက်ယ္ ခ်ဲ ့ေျပာရရင္ေတာ ့ မာတုဂါမ တစ္ေယက္ကို စြဲလမ္းမိျပီး
ကလ်ာရူပ ၊ မိန္းမလွကို
လမ္းမွျမင္မိ ၊ တပ္စိတ္ျငိေသာ္
ဝိရိယလြတ္၊ က်င့္ဝတ္ကမၼ႒ာန္း
စီးျဖန္းလက္ေလွ်ာ ့၊ ႏွလံုးေပါ ့၍
ေဖ်ာ ့ေတာ့ပိန္ေျခာက္ ၊ ေရာဂါေရာက္လွ်င္
စိတ္ေနာက္ေသာအား၊ လူစိတ္ပါး လွ်က္
လူထြက္ခ်င္ေနတဲ ့ ရဟန္းတစ္ပါးကို အေႀကာင္းျပဳျပီး ဗုဒၶဘုရားရွင္က ဥမၼာဒႏ ၱီ ဇာတ္ေတာ္ကို ေဟာခဲ ့ တာကိုးဗ် ။
တကယ္ေတာ့ ခ်စ္ေမတၱာတပ္မက္စိတ္ဆိုတာ တကယ္ကို ခံရခက္တဲ ့ေဝဒနာ အမ်ိဳးအစားပါပဲ၊ ေဝဒနာ ေပါင္းစံုထဲမွာ ခ်စ္ေဝဒနာဟာ အဆိုးဆံုးပဲေပါ ့၊ အဲဒါကို ဦးရႊန္းက-
စစ္ေရးမက္ေရး ၊ ရန္သူေဘးေႀကာင့္
အေျပးအလြဲ ၊ ေဆြမ်ိဳးကြဲသား
ျပည္ထဲေရးရာ ၊ ခက္သည္သာတည့္ ။
အစာအစား ၊ ထြားထြားေျမ ့ေႀက
ရွားပါးေလ၍ ၊ ေသေက်ေပ်ာက္စဲ
ငတ္မြတ္ကဲလွ်င္ ၊
ျပည္ထဲေရးထက္ ၊ ဝမ္းေရးခက္၏ ။
ထို ့ထက္မွာမူ ၊ ခ်စ္ခင္သူႏွင္ ့
အတူတကြ ၊ မေပါင္းရပဲ
လြမ္းတပူေဆြး ၊ သူႏွင့္ေဝးေသာ္
ျပည္ထဲေရးႏွင့္ ၊ ဝမ္းေရးတို ့ထက္ ၊ လြမ္းေရးခက္၏ ။
ဆိုျပီး ေဝဒနာတို ့ရဲ ့ထိပ္ေခါင္ဟာ ခ်စ္ေမတၱာ ေဝဒနာ ေႀကာင့္ပဲလို ့ေထာက္ျပထားပါတယ္။
စာဖတ္သူေတြ ကၽြန္ေတာ့ကို ေတာ္ေတာ္ကို အျမင္ကတ္ေနေလာက္ပါျပီ၊ ဘာေႀကာင္ ့ဒါေလာက္ အခ်ီး နိဒါန္း နမူနာ ေႀကာ္ျငာေတြ ေပရွည္ေနသလဲ ဆိုျပီးေတာ့ေပါ ့ ။
ကၽြန္ေတာ္က ဦးပုည ရဲ ့ပိုးစိုးပက္စက္ ရံွဳ ့ခ် မွဳ ေတြကိုေပၚလြင္ေစခ်င္ေတာ့ သူနဲ ့ဆန္ ့က်င္ဘက္ ရက္ရက္စက္စက္ အလွဘြဲ ့ ကို ေလေျပ ခင္းထားမွ ပိုျပီး ျမင္လြယ္မွာ မို ့လို ့ရယ္၊ တကယ္တမ္း ဥမၼာဒႏ ၱီ ရဲ ့ အလွဟာ စိတ္ကူးယဥ္သက္သက္ တစ္ခုမဟုတ္ဘဲ ဘုရားေဟာ တကယ္ ့အျဖစ္မွန္ ဆိုတာကို ေပၚလြင္ေစခ်င္လို ့ပါ။
ဥမၼာဒႏ ၱီ ဆိုတာကို အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ရရင္ေတာ့
ဥမၼာ = ရူးသြပ္ျခင္း
ဒႏီ ၱ = သြား
ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ေျပာရရင္ေတာ့ သြားေလးေပၚရံုပဲ ျပံဳးျပရံုနဲ ့ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ျမင္ရံုနဲ ့တင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ျမင္သမွ် သူေတြ ယစ္မူး ရူးသြပ္ေစေလာက္ေအာင္ ေခ်ာေမာလွပသူ လို ့ပဲ ေျပာရေတာ့မွာေပါ ့ ။
( နားဦးမယ္ဗ်ာ၊ ဆက္လက္ျပီး အေျခအေနေပးရင္ဒီအေႀကာင္းနဲ ့ပါတ္သက္ျပီး ေတြးမိတာေတြ ကို အခန္းဆက္နဲ ့ ထပ္ေျပာ ျပခ်င္ပါေသးတယ္ )
1 comments:
New Casino - DrMCD
Play the 구리 출장안마 best casino games and 계룡 출장마사지 get NEWEST bonus codes and promotions on your next trip. 오산 출장샵 New casinos in 사천 출장마사지 Colorado, Michigan, New Jersey, Pennsylvania and now 경상남도 출장마사지 Indiana.
Post a Comment